MysteryVisits

Krijg direct inzicht in de prestaties en verbeterpunten van uw slagerij

Waarom een mystery shop onderzoek voor uw slagerij?

✔ Op basis van 1 of meerdere bezoeken van een mystery shopper krijgt u een goed beeld van de klantbeleving en prestaties van uw winkel.
✔ De beoordeling van uw winkel vindt plaats op basis van criteria met een directe impact op verkoop en bedrijfsvoering.
✔ U krijgt direct inzicht in de scores en verbeterpunten van uw winkel via een online dashboard.
✔ Indien u meerdere bezoeken gedurende het jaar afneemt krijgt u een goed beeld van het verloop van uw dienstverlening.
✔ U kunt uw resultaten vergelijken met het branche gemiddelde (gemiddelde van de deelnemende slagerijen).

Wat is een mystery visit?

Een mystery visit is een bezoek van een mystery shopper aan uw slagerij. Het doel van een mystery shop onderzoek is om inzichtelijk te krijgen hoe alle facetten functioneren die van invloed zijn op een aankoop bij een slagerij. Door de resultaten, die voortkomen uit het onderzoek, is de slagerij in staat om haar medewerkers gericht te sturen en feedback te geven waar nodig.

Wat wordt getoetst?

De mystery shopper doet zich voor als een normale klant en beoordeelt uw slagerij op diverse aspecten:

  1. Klantvriendelijkheid
    Met name klantvriendelijkheid is een belangrijk onderdeel in de vragenlijst. Dit begint al meteen bij binnenkomst: valt de aanwezigheid van de medewerkers op? Voelde je je welkom? Daarna beoordeelt de mystery shopper op alles wat belangrijk is bij het helpen van de klant en het verkopen van producten: Hoelang duurde het voordat de bestelling werd opgenomen? Is dit acceptabel gezien de omstandigheden (zoals drukte)? Deed de medewerker een poging tot bijverkoop? Benoemde de medewerker nog speciale acties of aanbiedingen? Tot slot wordt gelet op het afscheid: Namen uw medewerkers op een correcte wijze afscheid? Gaf de medewerker nog een blijk van betrokkenheid aangaande de aankoop (zoals laat het u smaken, bereidingstips, oid)?
  2. Professionaliteit van de medewerkers
    Naast klantvriendelijkheid is ook professionaliteit van de medewerkers belangrijk: Heeft de mystery shopper ervaren dat de medewerker voldoende productkennis heeft (bijv. afkomst, bereiding, advies)? Waren de medewerkers verzorgd volgens de shopper?
  3. Hygiëne
    De mystery shopper let ook op hygiëne: Hoe wordt de hygiëne ervaren door uw klanten? De mystery shopper kijkt voor u rond en beoordeelt de hygiëne buiten en binnen uw zaak zoals uw klanten dit ook zouden doen.
  4. Marketing
    Valt uw winkel voldoende op in het straatbeeld? Zijn acties en aanbiedingen duidelijk genoeg? Hoe beoordelen uw klanten de indeling van uw producten? Vijf verschillende vragen geven antwoord op vraag hoe klanten kijken tegen de marketing van uw slagerij.
  5. Totaal beleving
    Tot slot wordt de totaal beleving getoetst. Welk compliment en welke tip krijgt u mee? Zou de shopper uw slagerij aanbevelen of opnieuw bezoeken?

De mystery shopper rapporteert zijn of haar bevindingen na het bezoek op objectieve, kritische en beschrijvende wijze aan de hand van de vragenlijst. Na afloop kunt u de resultaten van de mystery visit(s) via uw persoonlijke online dashboard bekijken. Dit is een heldere terugkoppeling, die u samen met de benchmark, kunt gebruiken om uw slagerij nog succesvoller te maken.

Hoe werkt het?

  1. U kiest hoeveel mystery visits u wenst en in welke periode (voorkeursmaanden) de mystery visits dienen plaatst te vinden. Met uw voorkeursperiode wordt zoveel mogelijk rekening gehouden.
    Inschrijvingen voor de 20e van de maand gaan op zijn vroegst in per de eerste van de volgende maand. Inschrijvingen na de 20e van de maand gaan in per de eerste van de maand erop.
  2. U krijgt per mail een inlog voor uw persoonlijke online dashboard met resultaten.
  3. U ontvangt een notificatie wanneer er nieuwe resultaten beschikbaar zijn.
  4. U kunt in uw online account uw resultaten vergelijken met het branche gemiddelde.

Heeft u vragen over de mystery visits? Stuur dan een email naar klantenservice@vakmedianet.nl.

Wat krijgt u?

De mogelijkheden:

➙ 1 mystery visit voor €99,- excl. BTW
➙ 1 mystery visit inclusief een proefabonnement van een half jaar op Vleesmagazine (stopt automatisch) voor €149,- excl. BTW
➙ 3 mystery visits voor €249,- excl. BTW
➙ 6 mystery visits voor €399,- excl. BTW

Laat uw slagerij nu professioneel toetsen!